Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Klasszikus horrorfilmek kritikái! ;)

CreepyPark

The Evil Within - A Gonosz belülről fakad

2018. december 26. - Terence Bird

Első cikkemet rendhagyó módon nem egy film, vagy egy sorozat alapján írom meg, hanem egy túlélő horror-játékot mutatnék be. Ez pedig nem más, mint a The Evil Within című játék, melyet a Resident Evil sorozatok szülőatyja, Mikami Shinji rendezett. 

A játékot 2014-ben adták ki különböző platformokra; nevezetesen PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, XBox 360-ra, XBox One-ra és PC-re. A fejlesztő cég a Tango Gameworks, míg a Kiadó a Bethesda Softworks volt.

the-evil-within-feature.png

A játékmenetet és az irányítást az elején meg kell szokni, mert bizony kicsit eltér a megszokottól. 
A játék során egy rendőrnyomozó, Sebastian Castellanos bőrébe bújhatunk. Történetünk ott kezdődik, hogy Sebastiant riasztják egy ügyhöz a Beacon Elmegyógyintézetbe, ahol titokzatos módon egy halomnyi rendőrt gyilkoltak le. Az ügy előtt mindenki kérdőn áll, majd a biztonsági kamerák felvételeiből kiderül, hogy egy Ruvik nevű "úriember" ölte meg az embereket. Itt éles váltás következik, és máris fejjel lefelé fellógatva találjuk magunkat egy föld alatti vágóhídon tele hullákkal. 

A történetről itt nem is nagyon írnék többet, mert nem szeretnék spoilerezni. Ugyan még én is csak a játék felénél tarthatok, így nekem sem világos még minden, de amiket eddig átéltem a játék során, az több, mint játékélmény...
A játék fejezetekre lett osztva, és ezen fejezetek végigjátszása közben bontakozik ki szép lassan a történet.

the-evil-within.jpg

Ami talán nem nagy spoiler, mert kb. a játék elején rá is lehet jönni, hogy amit átélünk az egész játék során, az valójában meg sem történik. Mindvégig a főgonosz, Ruvik által kitalált világban bolyongunk - és pont ettől lesz félelmetes a játék. Teljesen jól bemutatja, hogy az emberi elme micsoda borzalmakat képes teremteni.
Folyamatosan ott van az az érzés, hogy bármikor előugorhat a semmiből egy zombi vagy egy szörny. A játék során eddig még egy olyan helyen jártam, ahol világosság volt, de az olyan hangulatot áraszt, mintha a sötétben bujkálnék.

Ami az elején nem tetszett a játékban, az mostanra a kedvencemmé vált. Ez pedig nem más, minthogy sokszor kerül főhősünk olyan helyzetbe, hogy sokkal jobb döntés elfutni a helyszínről, mint szembeszállni az ellenséggel. Ilyennel még csak az Alone in the Dark sorozatban találkoztam.

Összességében a játék nagyon el lett találva szerintem, mindenképpen folytatom a végigjátszását. Én személy szerint PlayStation 4-en játszom, mivel PC-re elég nagy a gépigénye; minimálisan 4 GB RAM memória, illetve legalább 50 GB szabad tárhely szükséges hozzá a merevlemezünkön. 

A játéknak időközben második része is készült, 2017-ben adták ki. De ez még számomra a jövő zenéje... :) 

Értékelésem: 9/10
Dani

A bejegyzés trackback címe:

https://horror-park01.blog.hu/api/trackback/id/tr914515412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása