Összeszedtem a 10 legjobb horrorfilmet. A lista összeállítása teljes mértékben szubjektív, kizárólag az én véleményemet tartalmazza. Próbáltam nem tipikusan régi vagy újabb filmeket csokorba szedni, de így sikerült. Annyi kiváló alkotást láttam mind a kortárs, mind pedig a klasszikus horrorok között, hogy megdöbbentően nehéz volt összeállítani ezt a listát. Szerintetek melyik a 10 legjobb horror film? Melyik film/filmek maradtak le a listáról? A Ti TOP 10 listátok hogy néz ki? A kommentekben lehet vitázni!
10. Psycho (1960)
Minden idők egyik legismertebb horrorfilmje. Ez lett Hitchcock legismertebb, legsikeresebb és legjobb filmje, mely nem csak a thriller műfajában újított, de a slasher melegágyául is szolgált.
9. Freaks (1932)
Érződik rajta, hogy Browning egy nagyon pesszimista, kiábrándult, groteszk horror-drámát akart összehozni. Nagyon erősen jelen van a "freakek" iránti empátia. Sőt, nem is annyira a "freakek" a torzszülöttek. A Szörnyszülöttek egy fontos, mára már elcsépelt üzenetet hordoz magában, ami nem más, mint a „ne, a külső alapján ítélj”, mert a szörny belülről fakad.
8. Aki bújt, Aki nem (2001)
Az Aki bújt, Aki nem-et klasszikus tinihorrorok közé sorolhatjuk, aminek méltó helye van a Sikoly-, a Tudom, mit tettél tavaly nyáron- és a Végső állomás-szériák közt. Számomra ez a film nagy kedvenc, ám tisztában vagyok vele, hogy egy közepesnél éppen csak jobb horror. Ezért lehet, hogy valamicskét felül is értékelem, de egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni a nosztalgikus érzéstől, mikor még előszőr láttam.
7. Rémálom az Elm utcában (1984)
A Rémálom az Elm utcában egy nagyon jó főgonoszt, valamint egy hihetetlenül hosszú franchise-t a világnak, amely majdnem tíz részen keresztül ívelt. A harmincnegyedik életévét taposó klasszikus lehet, hogy mára egy kissé megkopott, de azért még mindig tud nyugtalan éjszakákat okozni.
6. Eden Lake - Gyilkos kilátások (2008)
Az Eden Lake brutálisan erős, végletekig felkavaró hatásos, felkavaró munka, mely egyben tökéletes görbetükör a modern kori, szemellenzős nevelési módszerek felé, mert régóta tudjuk rossz gyerek nincs, csak rossz szülő.
5. Magasfeszültség (2003)
Egészen biztos, hogy a leghátborzongatóbb, legfélelmetesebb horror/slasher filmek egyike. Kellőképpen véres és durva, gyors történetvezetés, nincsenek benne felesleges jelenetek, jó történet, kiváló színészi alakítások, tehát nálam mindenképp ott a helye a listán!
4. Mártírok (2008)
A franciák nagyon bekeményítettek horror téren. A terror magabiztosan uralja a jeleneteket, a lányok jól játszották a szerepüket. Kegyetlen, mégis van benne valami plusz, amitől nem válik öncélú polgárpukkasztó, Zs kategóriás mészárolós horrorrá.
3. Ghostland - A rettegés háza (2018)
A Ghostland a címével ellentétben nyomokban sem tartalmaz szellemeket, se klasszikus megijedős horror elemeket. Szerintem egészen kis ötletes, helyenként még ijesztő alkotásról beszélhetünk. Egy óriási trauma után az agy bármire képes, hogy megvédjen minket...
2. Sziklák szeme (2006)
A Sziklák szeme, szórakozást fog nyújtani és egyben elgondolkodtat, illetve kevés jó film szól nukleáris katasztrófákról. Hangulatos, véres, kegyetlen.
1. A texasi láncfűrészes mészárlás (1974)
Rendkívül nyomasztó, szó szerint és átvitt értelemben is húsbavágó alkotás, amelyre minden tekintetben nagypapa megjelenése teszi fel a koronát. Maga a terror.
+1 A texasi láncfűrészes (2003)
Marcus Nispel létrehozott egy olyan horrort, ami méltó az eredeti elődjéhez.