Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Klasszikus horrorfilmek kritikái! ;)

CreepyPark

Hang Nélkül (2018)

Egy pisszenést se...

2018. december 25. - Terence Bird

-95135_875_256.jpg

Hang nélkül. Ha meghallod ezt a mondatot bizonyára nem az jut eszedbe először hogy nem lesz benne párbeszéd, vagy zene, hanem arra hogy valamiért nem szabad majd zajongani.
Nos, az a helyzet, hogy a hang nélkül, tényleg hang nélkül játszódik. Járt valaki a Láthatatlan kiállításon? Ott elveszik a szemed világát, hogy megtudd milyen érzés egy vak embernek.
Ebben a filmben azt tudod meg milyen siket emberként élni. Rémületben. Hogy csak mutogatnak és szó szerint nem hallod a filmet. Szinte felesleges lefordítani más nyelvekre mert mindegyik feliratozva van. Azt hinnéd idegesítő. Pedig inkább elgondolkodtató.
Sokak szerint ez nem horrorfilm. Nos én nem értek egyet. Kifejtem miért tartom igazi horrorfilmnek. Megpróbálom átadni azt a beleélést amivel én is néztem a filmet.
19994881_1259913_f28a3e690a6f11923dc2eb38b15b7603_wm.jpg

A történetben jelen van egy család. Apa, anya, gyerekek. Szinte az elején megtörténik a tragédia. A legkisebbik gyereket elragadja valami mert bekapcsolt egy játékot és hangot adott. ki. Már maga az a tény, hogy egy kicsi gyerekről beszélünk aki kicsit kevesebb mint tíz éves meghal a filmben. A bűne annyi volt hogy játszani akart egy rakétával.
Innentől a szülők még jobban vigyáznak a család többi tagjára. Levélből csinálnak tányért.,hogy az ne csörögjön vagy törjön el. A társasjátékban lévő dobókockát szigorúan a szőnyegen lehet eldobni. A bábuk puha anyagból vannak. A házban be van jelölve hova szabad lépni és hova nem. Ha csak egy kicsit rossz helyre lépsz recseg a padló. És már jönnek is. De mik is pontosan?
Fogalmunk sincs. Hogy kerültek ide? Kettőt és könnyebbet.
Már önmagában ez is ijesztő, hiszen csak gondold bele magad a helyzetbe. Ha kitörne ,ne adja az ég, egy ilyen súlyos dolog, és nem tudod, hogy miért. Csak félsz és megpróbálod túlélni.
Félre ne érts, nem akarom eladni a filmet senkinek, mindenkinek megvan a saját véleménye de úgy hiszem ez a film nem kapott kellő figyelmet. Sem a kritikusoktól, sem a közönségtől.
De ami a legjobban megérintett , amikor látod az anyukát aki terhes és csinálják a baba szobáját. Lent van a pincében, ami teljesen hangszigetelt. Majd meglátod a meg sem született gyerek ágyát. Nos, elszorult a torkom amikor megláttam. Egy, majdnem hogy koporsó kinézetű ágy ami lecsukható, mellette egy oxigénpalackkal, és egy újszülöttre illő oxigénmaszk.
De ami viszont lélegzet visszafojtó jelenet az az amikor beindul a szülés.
Gondolj bele. Hatalmas fájások és ott áll fölötted egy lény aki nem lát, viszont a legapróbb zajt is meghallja. Ha hangot adsz ki... Nos szerintem tudod.

a-quiet-place.jpg
Én azon kaptam magam hogy nem veszek levegőt. Nem is a félelem, hanem inkább egyfajta szorongásos feszült érzés volt rajtam. És te is azon kapod majd magad, hogy nem szólsz egy szót se.Nem veszel levegőt az izgalomtól.
És szerintem pont ez a dolga egy jó horrornak.
Magával ránt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horror-park01.blog.hu/api/trackback/id/tr3314514242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása